יטבתה
יטבתה
חסר רכיב

עדכוני קליטה - משפחת ברדלי

09/08/2020

עדכונים מועדת קליטה

 

 

ימי קורונה אינם ימים רגילים וכך גם האופן שבו מגיעים נקלטים חדשים לקיבוץ אינו רגיל. בסוף החודש יגיעו אלינו לתחילת תהליך קליטה משפחה צעירה מאילת: הילה ויונתן ברדלי, ושני ילדיהם.

נצטרך לחכות עם קבלת הפנים שאנחנו בדרך כלל מעניקים לנקלטים, משום שהמשפחה מחוייבת בריחוק חברתי למשך תקופה קצרה.

כמה מילים על כל אחד מהם, כדי שלא תגידו "לא ידענו".

יונתן, בן 32, אולי אתם מכירים אותו מעבודתו בעבר בחנות האופניים "אמין" באילת, או מהדרכות רכיבת אופניים שהעביר בקיבוץ. יונתן למד בוינגייט "בנייה ותכנון שבילי אופניים" ו"הדרכת רכיבת שטח תחרותית לנוער" ואף בנה את אתר הפאמפטרק האקסטרימי שלנו. הוא אוהב ספורט ובעל חוש טכני מפותח. יתחיל לעבוד עם צוות המסגרים המקומי.

הילה, בת 30, נולדה ביקנעם וגדלה באילת, למדה חינוך א-ו במכללת לוינסקי באילת. בשנה שעברה הקימה עסק להוראה מותאמת, בו היא מלמדת תלמידים ומפתחת חומרי למידה יצירתיים. הילה תצטרף לצוות הכוללות כבר לתחילת שנה"ל הקרובה.

הילדים שיגנבו מהם את ההצגה הם: גפן, בת שנתיים, ודקל, בן חמישה חודשים, שישתלבו במהרה בדובונים ובבית התינוקות, בהתאמה.

ועוד כמה דברים שלא ידענו עליהם:

אוהבים לעשות בשעות הפנאי: "אנחנו אוהבים לבלות יחד, ללכת לים, למסעדות, לבלות עם חברים ומשפחה. התחביב העיקרי של יונתן הוא רכיבת אופניים בשטח ועיסוק בכל מה שקשור בתחום האופניים. אנחנו מאוד אוהבים לבשל ולארח."

איך נראה סופשבוע טיפוסי אצלכם בבית? "בסוף השבוע אנחנו מורידים הילוך. בשישי אנחנו מבלים באופן קבוע עם המשפחה המורחבת. בשבת אנחנו מנסים לנצל כמה שיותר שעות שינה (בכל זאת, עם שני תינוקות שינה זה מצרך הכרחי) וכשמזג האוויר פחות חם אנחנו מבלים עם הילדים בים."

ממה הכי מתרגשים מהמעבר לקיבוץ? "אנחנו מתרגשים לקראת כל התהליך שנעבור. מקווים להכיר חברים חדשים, מקווים שהילדים יסתגלו במהירות ויהיו מאושרים. אנחנו מאוד רוצים להשתייך לקיבוץ ולהרגיש בו בבית."

ממה הכי חוששים מהמעבר לקיבוץ? "כל התחלה חדשה מלווה בחששות. האם נצליח לגרום לאנשים להבין מי אנחנו? האם נצליח ללמוד במהירות מהן הנורמות החברתיות בקהילה? האם הילדים יהיו מאושרים?"

ספרו משהו שאנשים לא יודעים עליכם:

שנינו אנשים מאוד יצירתיים, אוהבי טבע ובעלי חיים. יש לנו כלבה מהממת בשם נסטי, אימצנו אותה כשהיינו רווקים. מי שלא טעם לא יודע שהילה מכינה קובות טעימות ויונתן אופה עוגת בננה חלומית. דקל נולד ביום שהתחיל סגר הקורונה בחודש מרץ, וכששואלים את גפן איזה ריח יש לפרחים, היא אומרת "אדום".

 

ועדת קליטה מאחלת למשפחת ברדלי הסתגלות נעימה וקלה, בברכת כיף-מרפק וחיוך מתחת למסכה.


 

 

חסר רכיב